سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

باشگاه هوشبری 922
 

 

به نام خدا


 

در این قسمت یکی از خدمات شرکت گوگل را که در پروپوزال نویسی مفید است، معرفی میکنم.


گوگل اسکولار


گوگل اسکالِر یا اسکولار جستجوگری از شرکت گوگل است که امکان جستجوی واژه‌های کلیدی در مقاله‌ها، رساله‌های علمی و گزارش‌های فنی را فراهم می‌کند.

یک موتور جستجوی تخصصی شده برای جستجوی  scholarly articles است.  عبارت scholarly article  به مقاله یا مقاله ی مروری (review) گفته می شود که بر اساس پژوهش (research) نوشته شده است و در ژورنال های آکادمیک به چاپ رسیده است. اصطلاحاً گفته می شود که این نوع مقالات peer- reviewd هستند، یعنی آنها توسط افراد متخصص در آن حوضه مرور شده اند و صحت آنها بررسی شده است. همچنین نویسندگان این مقالات مراجع مناسبی را برای حقایقی که در متن خود نوشته اند به خواننده ارائه داده اند تا خواننده با توجه به تحقیق های مشابه قبلی که انجام شده است در مورد اطلاعات بیان شده، صحت سنجی کند. به این دلیل است که مقالات پژوهشی یا همان scholarly articles از درجه ی اعتبار بالایی برخوردارد هستند. اغلب دانشجویان در ایران آنها را با عنوان مقاله آی اس آی می شناسند که این اصطلاح از نظر معنا و کاربرد با مقالات پژوهشی متفاوت است.

«اسکولار» به کار دانشجوهای ارشد می آید. آنهایی که دنبال مقاله ها، رساله های علمی و گزارش فنی درباره رشته های مختلف دانشگاهی - از پزشکی و فیزیک تا اقتصاد و علوم کامپیوتر - می گردند. در واقع شما با یک موتور جستجوی علمی طرف هستید. کلید واژه موردنظرتان را وارد می کنید و این موتور پژوهشگر شما را به دل منابع دانشگاهی و پژوهشی مثل کتاب ها، چکیده ها و رساله ها می برد. امکان جستجوی مقاله ها برحسب سال انتشار، مشاهده ارجاع ها و جستجو بر اساس آن، امکان مشاهده تعداد ارجاع ها، پیدا کردن نسخه های گوناگون مقاله در اینترنت و نمایش اطلاعات نویسندگان و پژوهشگران برتر، فقط بخشی از ژانگولربازی های این کاوشگر است. حتما برای جفت و جور کردن پایان نامه، گذرتان به این موتور جستجو خواهد افتاد.

امکانات و ویژگی ها:

نتایج جستجو براساس میزان ارتباط با واژه جستجو شده فهرست می‌شود. بر خلاف موتور جست‌وجوی همگانی گوگل، در گوگل اسکالر مرتب کردن یافته‌ها بر اساس میزان ارجاع به آن توسط دیگر مولفان است و نه صرفا دفعات بازدید یا پیوند به آن در اینترنت، در نتیجه اولین مقاله هایی که به شما ارائه می شوند، قابل اعتماد و کاربردی تر هستند. 

می‌توان گفت که گوگل اسکالر بخش ویژه کاوش در مطالب علمی و پژوهشی است. شما با این کاوشگر می‌توانید در منابع دانشگاهی و پژوهشی شامل مقالات، رساله‌های دانشگاهی، کتاب‌ها، چکیده‌ها و متون حقوقی و قضایی به جست‌وجو بپردازید. منابع جست‌وجو شونده از پایگاه‌های ناشران دانشگاهی، انجمن‌های علمی، گنجینه‌های برخط، دانشگاه‌ها و دیگر پایگاه‌های علمی و پژوهشی خواهد بود.

گوگل اسکالر به شما کمک می‌کند که از یک جای مناسب در میان جهانی از پژوهش‌های دانشگاهی و سازمانی به جست‌وجو بپردازید و به اطلاعات مرتبط با زمینه کاری خود دست یابید.

گوگل اسکالر می‌کوشد تا اسناد را به همان شیوه پژوهشگران رتبه‌بندی کند، یعنی متن کامل هر سند را می‌سنجد و در نظر می‌گیرد که از کجا منتشر شده، چه کسی آن را نوشته، چند بار به آن استناد شده و تازه‌ترین استنادها از چه زمانی است. گوگل اسکالر شما را با اسناد کلیدی در هر زمینه پژوهشی ‌آشنا می‌کند و از این راه به همگان فرصت می‌دهد تا بر شانه‌های غول‌ها بایستند و در تولید اسناد علمی آینده نقش داشته باشند.

این سرویس توان‌مندی‌های گوناگونی را در اختیار کاربران ارائه می‌دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان جست‌وجوی مقاله‌ها بر حسب سال انتشار، مشاهده ارجاع‌ها و جست‌وجو براساس آن، امکان مشاهده شمار ارجاع‌ها، یافتن نسخه‌های گوناگون مقاله در اینترنت، امکان ارائه ارجاع قالب‌بندی شده مقاله با فرمت‌های گوناگون، نمایش اطلاعات نویسندگان و پژوهش‌گران برتر.

در اسکولار نسخه های متفاوتی از یک مقاله قابل دسترسی است. البته بستگی به منبع مقاله دارد. می توانید Full text مقالات را از طریقOpen access journals  (مجلات رایگان) دریافت کنید. برای مقالاتی که در این مجلات نیستند، شما (یا موسسه شما) باید مشترک آن مجلات شوید. بدون توجه به منبع، می توانید برای تمام مقالات Abstract  (خلاصه مقاله) را مشاهده کنید. برای دسترسی به Full text ها بدون داشتن اشتراک، باید به کتابخانه ها مراجعه کنید. شاید آنجا بتوانید نسخه های پیش از چاپ مقاله را ببینید. البته باید بدانید نسخه های قبل از چاپ، دوباره ویرایش می شوند و تغییرات زیادی می کنند.
شما می توانید مقاله خودتان را در این موتور ثبت کنید. اسکولار به طور شبانه روزی در حال اضافه کردن منابع خودش است. اگر مقاله شما Online است ولی آن را پیدا نکردید، می توانید از ناشر یا مجمع علمی خود بخواهید با اسکولار ارتباط بگیرند تا مقاله شما هم در آنجا،Index  شود لازم است حداقل Abstract ها را به کسانی که مشترک شما نیستند ولی از طریق گوگل وارد می شوند، نشان دهید. برای بحث در مورد جزئیات می توانید از طریق ایمیل با اسکولار تماس بگیرید. با ایجاد یک پروفایل نویسندگی کارهای شما راه می افتد.

برداشته شده از:

www.downloadpaper.ir

www.wikipedia.org

www.bartarinha.ir

 


[ سه شنبه 93/5/28 ] [ 12:41 صبح ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 

به نام خدا

 

اگر یک روز خواستین یک مقاله یا پروپوزال درست کنین میتونین از سایت pubmed کمک بگیرین.

pubmed چیست؟

یکی از محیط های جستجو و بازیابی منابع حوزه ی علوم پزشکی در وب جهان گستر (World Wide Web) است که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI=National Center for Biotechnology Information) واقع در کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده است. این ابزار، دسترسی به پایگاه اطلاعاتی مدلاین (Medline) را مجاناً در اختیار کاربران فراهم ساخته است.هم اکنون این پایگاه اطلاعاتی بیش از 16 میلیون مقاله از 4500 نشریه در رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی و علوم پایه (پیش بالینی) منتشر شده در آمریکا و هفتاد کشور جهان را دارا می باشد.پوشش این پایگاه از نظر تاریخ به 1955 بر می گردد.

برای اطلاعا بیشتر میتونین به سایت زیر برین.

کلیک کنید


این مطلب از سایت زیر برداشته شده است:

www.mums.ac.ir

 


[ دوشنبه 93/5/27 ] [ 12:54 صبح ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 

امیدوارم به راحتی تحت تأثیر حرف های دیگران  قرار نگیریم و از دینمون دور نشیم.

اطلاعاتمون رو اونقدر بالا ببریم که به بهترین نحو بتونیم به این جور افراد پاسخ بدیم.

دینمون اونقدر ارزش داره که بخاطرش بجنگیم و اونو حفظ کنیم،

چون بخاطرش صدها هزار نفر جونشونو دادن و شهید شدن

و حالا این وظیفه ی ماست که اونو حفظ کنیم.

به امید ظهور حضرت آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


[ شنبه 93/5/25 ] [ 2:0 صبح ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

یاد مهدکودک، دبستان، راهنمایی، دبیرستان بخیر.

 

 


[ جمعه 93/5/24 ] [ 1:18 صبح ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 5:44 عصر ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 

عبرت

چتربازها چه لذتی می برند از سقوط، هر چه ارتفاع بیشتر سقوط برای آن ها لذت بخش تر است، چرا؟ چون پشت آن ها به چتر گرم است. ایمان چیزی شبیه به چترنجات است، کسی که ایمان دارد دیگر از سقوط و افتادن و تهدید هیچ هراسی ندارد این است که قرآن کریم توصیه به ایمان دارد و می فرماید: ای کسانی که ادعای ایمان دارید حقیقتاً ایمان آورید.(نساء،136)

منبع : کتاب 30 تدبّر، 30 تلنگر

 


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 5:42 عصر ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 

توی دفتر کارم نشسته بودم و مشغول انجام امورات اداری بودم که خانمی با حجابی بد به من مراجعه کردند. بعد از اینکه کار اون خانم رو ا نجام دادم بهشون گفتم : میشه لطف کنین حجابتون رو رعایت کنین؟ اون خانم در جواب به من گفتن: من فکر نمیکنم حجابم مشکلی داشته باشه، به نظرم حجابم خوبه.

به اون خانم توضیح دادم چرا حجابشون مشکل داره و چرا باید حجابشون رو رعایت کنن. اما قانع نشدن و گفتن: تازمانی که بنده رو قانع نکنید حجابم رو رعایت نمی کنم. این رو گفت و رفت.

دو روز بعد مجدد همون خانم به بنده مراجعه کرد. بلافاصله بعد از ورود ایشون به اتاق بنده دوتا ارباب رجوع چشم هیز هم وارد اتاق شدن تا ببینن این خانم کجا میره و چیکار میکنه.

من با نگاهی پر از حرف باعث شدم تا اون دوتا جوون از  اتاقم برن بیرون و بعدش به اون خانم نگاه کردم و گفتم: یادتونه به من گفتین اگه به من ثابت کردین حجابم رو رعایت میکنم؟ جواب داد: بله یادمه.

به اون خانم گفتم: دلیلی بالاتر از این دوتا جوون چشم هیز که به دنبال شما راه افتاده بودن؟ بنده خدا یک مقدار با خودش فکر کرد و دید واقعاً برای بعضی ها شده مثل یک طعمه و وسیله ای برای لذت بردن و جواب داد: بله حق باشماست. از اون روز به بعد هروقت اون خانم رو توی اداره دیدم با چادر و حجاب مناسب بود...

متاسفانه اینجور خانم ها همیشه دنبال خود نمایی هستند و هرگز پیش خودشون فکر نمیکنن که ممکن هست عده ای مثل گرگ به اون ها به چشم یک طعمه و وسیله ای برای لذت نگاه کنند.

 خواهرم....
چادر مشکی تو برایت امنیت می آورد
خیالت راحت!!!!
گرگ ها همیشه به دنبال شنل قرمزی ها هستند...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برداشته شده از : www.sayberi174.persianblog.ir


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 5:28 عصر ] [ Ehsan Hasani ] [ نظرات () ]

 

پشت عروسکهای خود سنگر گرفته
با هق هق خون دامن مادر گرفته


وقتی که ویران می شود کاشانه هاشان
وقتی تمام کوچه را آذر گرفته


پروانه ها را می برد طوفان و مادر
رنگ عزای لحضه ی محشر گرفته


سوزانده آتش دفتر مشق و کتابش
دختر  نوای ناله ی مضطر گرفته ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 5:11 عصر ] [ ّّFariborz Nedaei ] [ نظرات () ]

پسری عاشق دختری شده بود
ولی دختر همیشه به او جواب رد میداد!
یک شب پسر تصمیم گرفت عشق خودش را به دختر ثابت کند
به دختر گفت:
یا مال من باش یا خودکشی میکنم!...
دختر سر حرفش بود و باز هم جواب منفی داد ...
پسر بعد از شنیدن جواب منفی به خودش بنزین تزریق کرد و تا چند هفته به کما رفت.
بعد از مدتها بهوش آمد و در همان لحظات اولیه پس از به هوش آمدن
دختر را بالای سرش دید که به ملاقاتش آمده بود
اما.......
عشق آن پسر به نفرت تبدیل شده بود
چاقوی جراحی را برداشت تا دختر را بکشد
در راهروی بیمارستان دنبال دختر میدوید تا اینکه در انتهای سالن بیمارستان دختر را گرفت.......
آقا.... چشمتون روز بد نبینه
تا چاقو جراحی رو برد بالا که بزنه به قلب دختره
یهو پسره بنزین تموم کرد!!!!
حالا پمپ بنزینم اون نزدیکیا نبود
هیچی دیگه.....
هیچکسم تو این گرونی بهشون بنزین نداد
دختره خیلی شانس آورد ....... خلاصه .....
اگه فحش بدید دیگه داستان براتون نیگم

و در ضمن به روحم هیچ اعتقادی ندارم! 

 


[ پنج شنبه 93/5/23 ] [ 4:17 عصر ] [ ّّFariborz Nedaei ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

Admin : Fariborz Nedaei
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 124259